تجارت آنلاین

ساخت وبلاگ

استاندار ايلام از اظهار تمايل و اعلام برنامه يك گروه سرمايه گذار اهل كشور تركيه براي سرمايه گذاري در حوزه برق شهرستان مرزي مهران خبر داد.

محمدرضا مرواريد روز دوشنبه به دنبال ديدار و گفت وگو با يك هيات اقتصادي ترك اظهار داشت: اين هيات اقتصادي امادگي خود را براي ايجاد نيروگاه سيكل تركيبي برق در شهرستان مهران با 480 مگاوات ظرفيت و 300 ميليون يورو سرمايه گذاري اعلام كردند.
وي اظهار كرد: در اين نشست ضمن بررسي درخواست سرمايه گذاران تركيه اي، درخصوص جانمايي و مكان يابي اجراي پروژه مورد نظر بحث و بررسي شد.
مرواريد افزود: شهرستان مرزي مهران شرايط بسيار مناسبي براي ايجاد نيروگاه برق دارد و در اين نشست صورت جلسه اي در راستاي تسهيل و تقسيم كار تنظيم و به امضاي طرفين رسيد.
وي خاطرنشان كرد: زيرساخت هاي اجراي طرح شامل آب و برق توسط استان تامين مي شود و مرحله بعدي كار شامل رايزني با وزارت نيرو و اخذ موافقت اصولي اجراي اين پروژه است كه توسط طرفين پيگيري خواهد شد.
استاندار ايلام گفت: در صورت اجرايي شدن ايجاد اين نيروگاه، برق توليدي توسط وزارت نيرو خريد تضميني مي شود و سپس در صورت نياز به كشورهاي متقاضي صادر خواهد شد.
مرواريد اظهار كرد: گروه ديگري از سرمايه گذاران تركيه اي خواستار احداث هتل چهار ستاره با حجم سرمايه گذاري 120 ميليارد ريال در مهران يا ايلام هستند و مذاكراتي نيز با اين گروه انجام شده است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 172 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 7:33

سازمان جهانی گمرك در گزارشی كه در جدیدترین شماره مجله رسمی این سازمان به چاپ رسیده، به موفقیت‌آمیز بودن آزمایش «تیر الكترونیك» در ایران پرداخته‌ است.

به گزارش  گمرك ایران، «تیرالكترونیك» نخستین پروژه بین‌المللی محسوب می‌شود كه ایران به عنوان كشور پایلوت اجرای یك پروژه جهانی در میان 70 كشور انتخاب شده است. عملكرد سیستم جدید تیر الكترونیكی (e- TIR) برمبنای تبادل سریع اطلاعات دیجیتال میان شركت حمل‌ونقل، مقامات گمرك، سازمان‌های تضمین‌كننده سیستم TIR و سازمان ملل است.
در حال حاضر یك پروژه پایلوت میان ایران و تركیه راه‌اندازی شده است كه با استفاده از سیستم تیر الكترونیكی انتظار می‌رود در سال‌های آینده گسترش بیشتری یابد و كاهش هزینه‌های ترانزیت بین‌المللی و افزایش امنیت را موجب شد.
كلمه تیر (TIR) مخفف حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی است و در حال حاضر سیستم TIR تنها سیستم ترانزیت جهانی است كه تحت آن كالاها از گمرك مبدأ به طریقه مهر و موم شده به گمرك مقصد با كنترل‌های هماهنگ و پروسه‌های مشترك با تضمین بین‌المللی معتبر منتقل می‌شوند. این امر موجب تسهیل تجارت و حمل‌ونقل شده و از بروز مشكل در جمع‌آوری حقوق و عوارض گمركی جلوگیری می‌كند.
بنابراین گزارش، این سیستم براساس كنوانسیون تیر سازمان ملل طراحی شده است و پس از آن با پشتیبانی طرف‌های قرارداد تحت كمیسیون اقتصادی اروپای سازمان ملل متحد (UNECE) ادامه یافت. از آن زمان به دستور سازمان ملل، اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای (IRU) مدیریت زنجیره تضمین بین‌المللی، تهیه و توزیع كارنه‌تیر و استفاده از فناوری اطلاعات و پردازش اداری و تضمین همكاری موفق بخش دولتی و خصوصی را برعهده دارد.
هم‌اكنون 69 كشور در چهار قاره جهان عضو كنوانسیون تیر هستند و كشورهای زیادی در آفریقا، آسیا، خاورمیانه و آمریكا برای پیوستن به این كنوانسیون در آینده نزدیك علاقه‌مندی خود را اعلام كرده‌اند.
این گزارش می افزاید: سال‌های بسیاری بود كه دفترچه‌های چند برگی و رنگی كارنه، سمبل سیستم تیر به‌شمار می‌رفت. كارنه ‌تیر نه تنها یك سند استاندارد ترانزیت گمركی به‌شمار می‌آید، بلكه دلیلی ملموس برای تضمین بین‌المللی پرداخت حقوق و عوارض كالاهایی است كه تحت سیستم TIR جابه‌جا می‌شوند.
اما با گذشت زمان و تغییر یافتن فناوری‌ها، برای ارائه سرویس بهتر به شركت‌های حمل‌ونقل و ادارات گمرك، سیستم تیر نیز باید برای رقابتی شدن و كارآمدتر شدن دچار تغییر می‌شد. از این‌رو اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای (IRU) و كمیسیون اقتصادی اروپای سازمان ملل (UNECE) بر آن شدند تا رویه TIR را با امضاء موافقت‌نامه‌ای در مارس 2015، كاملاً مكانیزه‌كننده و بدین ترتیب راه برای اجرای پروژه پایلوت تیر الكترونیكی میان ایران و تركیه هموار شد.
در گزارش یاد شده آمده است: این پروژه آزمایشی به‌طور رسمی از اكتبر 2015 با راهبری مقامات گمركات ایران و تركیه به‌عنوان دو داوطلب پیشتاز و انجمن‌های تضمین TIR دو كشور به نام اتاق بازرگانی صنایع، معادن و كشاورزی ایران (ICCIMA) و اتحادیه اتاق‌ها و تبادل كالاهای تركیه (TOBB) و با همكاری اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای (IRU) و كمیسیون اقتصادی اروپای سازمان ملل (UNECE) شروع به‌كار كرد.
در ماه نوامبر و دسامبر 2015، پس از آنكه سیستم‌های فناوری اطلاعات (IT) همه ذی‌نفعان مورد آزمایش قرار گرفت. حمل‌ونقل پایلوت تیر الكترونیكی به‌طور موفق میان شهر تهران در ایران و ازمیر در تركیه انجام شد.
این حمل‌ونقل پایلوت با عبور از پست‌های مرز بازرگان و گوربلاغ (مرز ایران و تركیه) با تبادل اطلاعات دیجیتالی كه كاملاً جایگزین رویه‌های كاغذی شده است انجام گرفت. فاز دوم این پروژه پایلوت كه ادارات گمرك و شركت‌های حمل‌ونقل بیشتری را درگیر خواهد كرد، در فوریه 2016 راه‌اندازی خواهد شد.
در این مرحله، عملیات بیشتری از جمله پرداخت الكترونیكی برای خرید تضمین الكترونیكی و همچنین استفاده از امضای الكترونیكی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
همچنین همه طرف‌های درگیر در پروژه پایلوت E-tir برای تبادل اطلاعات از سیستم‌های امن و وب‌محور و اختصاصی برخوردار هستند. انجمن‌های محلی با استفاده از پرتال TIR Association، گارانتی‌های الكترونیك را برای عاملان حمل‌ونقل صادر می‌كنند و در حالی كه عاملان حمل‌ونقل می‌توانند با استفاده از پرتال TIR Holder یك تضمین الكترونیكی را سفارش داده و پیش‌اظهارنامه را به ادارات گمرك ارائه دهند. اطلاعات TIR از طریق سیستم گمرك به IRU و سریعاً به سیستم تیر الكترونیكی بین‌المللی كه UNECE میزبان آن است مخابره می‌شود.
نكته حائز اهمیت این است كه تیر الكترونیكی یا e-TIR در مطابقت كامل با اصول استانداردهای چارچوب امن (SAFE) سازمان جهانی گمرك برای ایمن‌سازی و تسهیل تجارت جهانی و براساس دیتامدل سازمان جهانی گمرك به ویژه برمبنای دیتای تیر است كه در دیتامدل به‌عنوان بستر اطلاعاتی مشتق شده به آن اشاره شده است.
در سیستم الكترونیكی، همه طرف‌های درگیر می‌توانند در هر زمان به اطلاعات مرتبط دسترسی داشته باشند و اطلاعات محموله را پیش از رسیدن مشاهده كنند كه این امر با استفاده از مدیریت خطر و نكات ایمنی اضافه كاملاً برای همه طرفین سودمند خواهد بود و ضمن كاهش خطر تقلب، رویه‌های گمركی تسریع می‌شود و هزینه‌ها نیز كاهش می‌یابد.
همه طرف‌های درگیر برای اجرای پروژه پایلوت تعهد و اشتیاق بسیاری از خود نشان دادند و در انتظار ارائه نتایج به كمیته اداری تیر متشكل از همه طرف‌های قرارداد TIR هستند تا دستور كار تیر الكترونیكی روندی رو به جلو داشته باشد.
به موازات تلاش‌های كنونی برای توجه تیر الكترونیكی كه یا به كنوانسیون موجود تیر اضافه خواهد شد و یا به‌صورت یك پروتكل به كنوانسیون الحاق می‌شود، پروژه پایلوت میان ایران و تركیه یك گام مهم برای توسعه جهانی سیستم كاملاً مكانیزه تیر الكترونیكی به‌شمار می‌آید.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 7:33

فرمانده انتظامي خراسان رضوي از انهدام باند قاچاق عتيقه و كشف 300 ميليارد ريال اشياي عتيقه و سنگ هاي قيمتي در مشهد خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري پليس، سردار بهمن اميري مقدم افزود: تحقيقات پليس پس از كسب اطلاعاتي مبني بر قاچاق اشياي عتيقه توسط تعدادي افراد سودجو به كشورهاي خليج فارس آغاز شد.
وي تصريح كرد: تيم رسيدگي كننده به پرونده با شناسايي اعضاي اين گروه، آنها را در مشهد به طور نامحسوس تحت نظر قرار داد و سرانجام در اقدامي غافلگيرانه اعضاي آنان را دستگير كرد.
اميري مقدم ادامه داد: در بازرسي از مخفيگاه اين گروه يك قطعه سنگ زمرد، دو عدد گردنبند الماس، يك عدد گردنبند كهربا، يك حلقه انگشتر با نگين، هشت عدد نگين سبز رنگ، 12 عدد نگين آبي رنگ كوچك و يك عدد نگين ياقوت كشف شد.
وي گفت: دو عدد نگين سفيدرنگ، دو حلقه انگشتر بدون نگين، سه عدد شناسنامه صادره براي گردنبندها و سنگ زمرد، چهار جلد كتاب قديمي، يك جلد قرآن قديمي كوچك و يك قبضه كلت ساچمه اي از ديگر كشفيات از اين گروه است.
اميري مقدم ارزش ريالي اين اجناس را 300 ميليارد ريال برآورد و اعلام كرد: در اين پرونده هشت نفر دستگير و روانه دادسرا شدند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 170 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 7:33

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه بامداد امروز دوشنبه براي شركت در مراسم امضاي موافقتنامه تغييرات آب و هوايي و ديدار با همتاي آمريكايي و نيز برخي مقامات حاضر در اين رويداد، تهران را به مقصد نيويورك ترك كرد.

به گزارش تجارت آنلاین  به نقل از مركز ديپلماسي رسانه اي، حسين جابري انصاري سخنگوي وزارت امورخارجه اعلام كرد: ظريف در اين سفر كه با هدف شركت در مراسم امضاي موافقتنامه تغييرات آب و هوايي (موافقتنامه پاريس) در مقر سازمان ملل متحد انجام مي شود، علاوه بر ديدار و گفتگو با تعدادي از مقامات ديگر كشورهاي جهان كه در اين مراسم حضور دارند با جان كري وزير خارجه آمريكا ديدار و در خصوص اجراي برجام گفت و گو خواهد كرد.
ظريف همچنين در اين سفر در جمع فارغ التحصيلان دانشگاه هاروارد سخنراني خواهد داشت.
سيد عباس عراقچي و مجيد تخت روانچي معاونان وزير و حسين جابري انصاري سخنگوي وزارت امور خارجه، ظريف را در اين سفر همراهي مي كنند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:32

مديرعامل شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران اعلام كرد تا پايان امسال پنج سكوي ميدان گازي پارس جنوبي به طور كامل به بهره برداري مي رسد.

«غلامرضا منوچهري»  گفت: با بهره برداري از اين سكوها توليد گاز كشور حدود 100 ميليون مترمكعب در روز افزايش مي‌يابد و 160 هزار بشكه ميعانات گازي به توليد كشور افزوده مي‌شود.
وي با بيان اينكه سكوهاي فازهاي 20 و 21 و دو سكوي 19A و 19B امسال راه‌اندازي مي‌شود، تصريح كرد: سكوي 19C نيز به طور كامل به بهره‌برداري مي رسد و ظرفيت توليد آن از 500 ميليون مترمكعب به يك ميليارد مترمكعب در روز افزايش مي يابد.
منوچهري تاكيد كرد: توسعه ندادن ميدان‌هاي مشترك به منافع ملي كشور بزرگ‌ترين لطمه را مي زند.
وي در خصوص مزيت‌هاي بهره‌برداري از فازهاي جنوبي افزود: با بهره‌برداري از هر فاز پارس جنوبي روزانه 25 ميليون مترمكعب گاز و 40 هزار بشكه ميعانات گازي توليد مي شود.
به گفته وي، برآورد مي‌شود بهره‌برداري از اين طرح‌ها روزانه از پنج ميليارد تا 6 ميليارد دلار براي كشور درآمدزايي داشته باشد و با افزايش توليد گاز پارس جنوبي در سال‌هاي آينده امكان ايجاد يك تمدن جديد در حاشيه خليج‌فارس فراهم شود.
** ساخت سكوي ميدان فروزان در داخل كشور
مديرعامل شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي درباره ساخت سكوي ميدان گازي فروزان گفت: اين سكوي هفت هزار تني از كشور كره جنوبي به داخل كشور منتقل شد و ساخت آن به دست شركت‌هاي ايراني ادامه مي‌يابد.
منوچهري با بيان اينكه ايده ساخت سكوي فروزان در كره از آغاز اشتباه بود، افزود: شركت كره‌اي تمايل داشت ساخت سكو را انجام دهد اما توانستيم زمينه انتقال اين سكو به ايران را فراهم كنيم.
وي اضافه كرد: پس از اينكه شركت كره‌اي دچار مشكل شد و اتهام هايي در آن كشور به اين شركت وارد شد، از فرصت استفاده كرده و پس از مذاكره و طرح شكايت توانستيم طرف كره‌اي را براي انتقال اين سكو به ايران قانع كنيم.
به گفته وي، بخش اصلي اين سكو به ايران حمل شده است و بخش ديگري از تجهيزات اين سكو هفته آينده به ايران وارد مي‌شود.
مديرعامل شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ادامه داد: شركت كره‌اي حدود 2 سال در ساخت و تكميل اين سكو تاخير داشت و اميدواريم بتوانيم اين تاخير را در داخل كشور جبران كنيم.
وي اعلام كرد، اين سكو در صورت تامين منابع مالي تا نيمه دوم سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
مجري طرح توسعه ميدان فروزان اول آذرماه 1393 گفت: با دو برابر شدن توليد ميدان نفتي فروزان تا سال 1395، فاصله ايران از عربستان در اين ميدان مشترك نفتي كاهش مي يابد.
ميدان نفتي فروزان كه در ١٠٠ كيلومتري جنوب غربي جزيره خارك واقع شده، با ميدان مرجان عربستان سعودي سعودي مشترك است.
اين ميدان در سال 1345 با ذخيره نفت درجاي به ميزان دو ميليارد و 309 ميليون بشكه كشف شده است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:32

هواپیمای شركت «ایرفرانس» دیشب (یكشنبه) در فرودگاه امام خمینی تهران بر زمین نشست و به این ترتیب فعالیت خط پروازی پاریس- تهران كه از سال 2008 میلادی به حالت تعلیق درامده بود، از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، هواپیمای پرواز «اِی اف 738» ایرفرانس از مبدا فرودگاه «روآسی- شارل دو گل» پاریس 20 دقیقه زودتر از زمان پیش بینی شده در ساعت 20 دیشب به وقت تهران در فرودگاه امام خمینی تهران بر زمین نشست.
طبق این گزارش «آلن ویدالی» (Alain Vidalies) وزیر حمل و نقل فرانسه به همراه هیاتی 15 نفره از مسئولان شركت های فرانسوی برای سفری دو روزه با همین هواپیما به ایران آمد.
وی در مراسم استقبال در سالن ویژه فرودگاه امام خمینی 'ره' در مورد ازسرگیری پرواز مستقیم میان ایران و فرانسه ابراز خرسندی كرد و 'پرواز تهران- پاریس را برای همكاری های دو كشور ضروری دانست.'
خبرگزاری فرانسه افزود: «علی عابدزاده» معاون وزیر راه ایران نیز كه برای استقبال به فرودگاه آمده بود از این كه «می بیند ایرفرانس خدمات خود در ایران را از سر گرفته است» ابراز خرسندی كرد.
«فردریك گاژی» (Frédéric Gagey) مدیرعامل شركت ایرفرانس با بیان این كه «از بازگشت به ایران بسیار به خود می بالد»، استقبال «گرم و با كیفیت» از بازگشت این شركت فرانسوی به ایران را ستود.
پیشتر دیگر شركت های هواپیمایی اروپایی چون «لوفت هانزا» آلمان، «آلیتالیا» ایتالیا و «آسترین ایرلاین» اتریش، پیشتر به تهران خدمات پروازی ارائه می كردند.
خبرگزاری فرانسه افزود: شركت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» انگلیس نیز از سر گیری پروازهای لندن- تهران را در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) پیش بینی كرده است.
پس از توافق بین المللی هسته ای ایران در ماه ژوئیه (تیرماه 94) كه راه را بر رفع تحریم ها علیه ایران گشود، شركت هواپیمایی ایرفرانس در ماه دسامبر گذشته (آذر/ دی 94) خبر از سرگیری پروازهای این شركت به تهران را اعلام كرد.
به گزارش ایرنا، این مساله با سودی كه از این پروازها عاید ایرفرانس می شود، خبری خوش برای مسئولان این شركت محسوب می شد اما این خبر با اعلام نارضایتی معدودی از مهمانداران این شركت برای رعایت قوانین ایران در مورد پوشش خود،با حاشیه هایی همراه شد.
این در حالی بود كه خدمه پروازهای پاریس- تهران پیشتر نیز مانند تمامی پروازهای خود به سایر كشورهای جهان كه موظف هستند قوانین آن كشور را رعایت كنند ، قوانین ایران را در مورد حجاب اسلامی رعایت می كردند و این امر مساله جدید و بی سابقه ای نبوده است.
اتحادیه های كاركنان شركت ایرفرانس در هفته های گذشته با مدیران ایرفرانس در این زمنیه مذاكره كردند كه در نهایت ایرفرانس تصمیم گرفت به مهمانداران و خلبانان زن برای حضور در پروازهای تهران- پاریس حق انتخاب دهد. تصاویر منتشر شده از اولین پرواز ایرفرانس به تهران نشان می دهد كه خدمه زن نیز در این پرواز حضور داشتند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 192 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:32

وزیر نیرو در دیدار با كمیسیونر اروپایی آب و هوا و انرژی اتحادیه اروپا، از تشكیل كارگروه مشتركی بین این وزارتخانه و بخش انرژی و تغییر اقلیم و محیط زیست اتحادیه اروپا خبر داد.

به‌گزارش تجارت آنلاین  از وزارت نیرو، حمید چیت‌چیان در دیدار « میگوئل آریاس كانیته » كمیسیونر آب و هوا و انرژی از اتحادیه اروپا اظهار داشت: هدف اصلی این كارگروه، پیگیری مستمر توسعه روابط دو جانبه بین وزارت نیرو و این اتحادیه برای مسائل مرتبط بین انرژی و تغییر اقلیم و محیط زیست است.
به گفته وی، این مسائل شامل برآورد آسیب‌پذیری ‌های ایران در همه زمینه‌های آب، انرژی، بهداشت، محیط زیست، غذا و سعی در پاسخ دادن به آسیب‌پذیری‌ های ناشی از تغییر اقلیم با همكاری‌های دوجانبه، كاهش آثار تغییر اقلیم در ایران و كمك به تطبیق‌پذیری كشور با آثار تغییر اقلیم در بلندمدت است.
وزیر نیرو افزود : روش‌های رسیدن به این هدف ها با توسعه اقتصاد كم ‌كربن در زمینه آب و برق، قطع ارتباط توسعه بخش‌های آب و برق از انتشار گازهای گلخانه ای، تعریف پروژه‌هایی كه از نظر انتشار گازهای گلخانه ای خنثی محسوب می شوند، تحقیق و توسعه، آموزش و نوآوری درزمینه فعالیت های اقتصادی كوچك و متوسط مقیاس و در زمینه‌های آب و برق، استفاده از هم افزایی انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش بهره‌وری انرژی در ایران با كمك اتحادیه اروپا و استفاده از ابزارهای تشویقی بین‌المللی به صورت حداكثری امكانپذیر خواهد شد.
وی توسعه روابط در زمینه انرژی را یكی از ابعاد مهم ارتباط بین ایران و اروپا دانست و گفت: ایران صاحب منابع عظیم سوخت‌های فسیلی، نفت و گاز است، و در عین حال در امنیت عرضه انرژی جهان تاثیرگذار است و با وقوف به مسئولیت‌های جهانی خود، تمایل دارد با كشورهای مختلف جهان بویژه اتحادیه اروپا همكاری داشته باشد.
چیت چیان اضافه كرد : مسئولیت‌های مطرح شده در « كاپ 21 » در زمینه كاهش گازهای گلخانه ای، مهم‌ترین مواردی است كه می‌تواند درشمار مسائل مشترك بین المللی بین ایران و اتحادیه اروپا جای گیرد.
همایش بین المللی زیست محیطی پاریس فرانسه مشهور به كاپ ٢١، از 30 نوامبر تا 11 دسامبر سال گذشته میلادی در پاریس برگزار شد.
وی اضافه كرد: ایران برنامه گسترده‌ای به‌صورت داوطلبانه برای این موضوع اعلام كرده كه از جمله می‌توان به بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر، افزایش بازده نیروگاه‌های حرارتی، كاهش تلفات شبكه‌های انتقال و توزیع نیروی برق، تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیكل تركیبی و تكیه بر تولید نیروگاه‌های تولید پراكنده اشاره كرد.
این مقام مسئول، با اشاره به آمادگی ایران برای هدایت و سمت دهی اتحادیه اروپا برای همكاری‌های بیشتر شركت‌های این قاره با همتاهای ایرانی گفت: این همكاری‌ها می‌تواند در زمینه سرمایه گذاری و انتقال فناوری با شركت‌های ایرانی ادامه یابد.
وی یادآور شد: ماه های گذشته و با حضور مقام های اروپایی، بسیاری از شركت‌های این قاره شركای خود را در ایران یافته‌اند و روز به روز دامنه همكاری‌های آنها افزایش پیدا می كند.
چیت چیان تصریح كرد: مانع جدی افزایش همكاری ها، موضوع تبادلات مالی و همكاری‌های بانكی است كه چنانچه حل نشود، این مذاكره ها بی نتیجه خواهد ماند.
وزیر نیرو موضوع برنامه‌های هوشمند سازی شبكه‌های برق را یادآور شد و افزود: مطابق برنامه ریزی انجام شده، در پنج سال آینده باید پنج میلیون كنتور هوشمند و ابزار دقیق اندازه گیری بر روی شبكه‌ها نصب شود تا گام نخست در زمینه هوشمندسازی شبكه‌ها برداشته شود كه در این میان، برخی شركت‌های اروپایی با مذاكره، آمادگی خود را برای همكاری در این زمینه اعلام كرده‌اند.

** لزوم بهره گیری بیشتر از توان بخش خصوصی

كمیسیونر آب و هوا و انرژی از اتحادیه اروپا نیز در سخنانی یادآور شد: سیاست كاهش گازهای گلخانه ای، هوشمندسازی شبكه‌های برق، تولید انرژی به صورت غیرمتمركز و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر نیاز به استفاده از بخش خصوصی دارد.
میگوئل آریاس كانیته گفت: لازم است راهی برای تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و جذب آنها یافت تا از فناوری های نوین برای دستیابی به اهداف خود بهره مند شویم.
وی افزود: تاكنون پول‌های زیادی صرف تحقیقات شده و وقت آن رسیده كه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر حركت كرد تا به بازدهی بالای انرژی دست یابیم.
كانیته، بازدهی انرژی را بیشتر در زمینه ساختمان‌ها، گرمایشی و سرمایشی و وسایل نقلیه ذكر كرد و افزود: ایران نیاز به تجربیاتی در این زمینه دارد كه اتحادیه اروپا تمایل دارد توسط شركت‌های اروپایی این انتقال تجربه ها و همكاری‌ها صورت پذیرد.
وی، یكی از زمینه‌های همكاری اروپا با كشورهای مختلف را در ارتباط با بخش خصوصی و شهرداری‌ها اعلام كرد و گفت: برنامه‌هایی پیش بینی شده تا در سال 2020 با كاهش 28 درصدی تولید گازهای گلخانه ای و كاهش 20 درصدی سوخت نیروگاه‌ها صورت گیرد.
برپایه این گزارش، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، سیدمحمد صادق‌زاده مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) و بهرام طاهری مشاور وزیر نیرو در امور محیط زیست، ایمنی و بهداشت كار به عنوان اعضای كارگروه مشترك وزارت نیرو و اتحادیه اروپا معرفی شدند كه قرار شد طاهری به عنوان نماینده و رابط كار گروه،‌ موارد مختلف كاری و اجرایی كردن تصمیم‌های اخذ شده را تا حصول نتیجه پیگیری كند.
 روز گذشته (شنبه) فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد تهران شد و دیدارهای جداگانه ای با وزیر امورخارجه ، دبیر شورای امنیت ملی و رئیس مجلس شورای اسلامی كشورمان داشت .
همچنین دیروز یادداشت همكاری های ایران و اتحادیه اروپا در زمینه انرژی در جریان سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتشار یافت و از سوی اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه اطلاع رسانی شد .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 21:23

مشاور روابط بین الملل شركت ایتالیایی ایتینرا (ITINERA S.p.A) از سرمایه گذاری چهار میلیارد یورویی این شركت در راه آهن ایران خبر داد.

«پینو آرلاچی» PINO ARLACCHI  افزود: بسیار خوشحالیم كه دو یادداشت تفاهم با دو شركت مهم ایرانی در بخش حمل و نقل برای احداث راه آهن در ایران امضا كرده ایم.
وی به جزئیات دیگر این توافقنامه ها اشاره نكرد و ادامه داد: ما اكنون خود را برای رویارویی با چالش های بعدی آماده می كنیم و امیدواریم «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا به قول هایی كه در مورد حمایت از شركت های علاقمند به سرمایه گذاری در ایران داده است، عمل كند.
مشاور روابط بین الملل شركت ایتینرا، چالش های پیش روی این شركت را تامین اعتبار بانكی و بیمه سرمایه گذاری عنوان كرد.
آرلاچی در این گفت و گو كه درحاشیه نشست ایران وایتالیا در تهران انجام شد، در پاسخ به این سوال كه مشكل استفاده از دلار را در معامله با ایران چگونه حل می كنید، گفت: می توان از یورو استفاده كرد و این مساله مانع مهمی برای گسترش روابط تجاری با ایران نیست.
به گزارش ایرنا، عباس نظری مدیركل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به تازگی به ایرنا گفت: پس از امضای تفاهمنامه همكاری های ریلی بین ایران و ایتالیا، كارگروه ارائه راهكارهای تحقق این امر برای احداث خطوط سریع السیر قم - اراك و تهران - همدان تشكیل شد.
وی افزود: علاوه بر همكاری ایتالیایی ها برای احداث این دو خط سریع السیر، ساخت مركز تست لكوموتیو در تهران و ارایه برنامه های آموزشی از محورهای مهم همكاری های راه آهن ایران و ایتالیا در سفر نخست وزیر این كشور به تهران بود.
وی با بیان اینكه اجرای پروژه های ریلی در ایران با استفاده از فاینانس خارجی شركت ساچه ایتالیا بیمه می شود، گفت: در این راستا، طرفین یك كارگروه كارشناسی تشكیل دادند تا مباحث مالی، صنعتی و تامین مالی این پروژه ها را بررسی كنند.
نظری ضمن اشاره به امضای تفاهمنامه همكاری بین راه آهن ایران و ایتالیا یاد آور شد: در این تفاهمنامه برای انجام هریك از پروژه های ریلی در ایران راهكارهای اجرایی خاصی تعیین شده است.
مدیركل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: راه آهن دو كشور در زمینه های آموزشی نیز همكاری های خود را توسعه می دهند و به همین منظور قرار است راه آهن ایتالیا یك بسته آموزشی را در زمینه خطوط ریلی، ناوگان و مباحث تحقیقی ارائه دهد تا با اولویت ارتقای كیفیت خدمات در حوزه ریلی كشور اجرا شود.
نشست تجاری ایران و ایتالیا روز چهارشنبه (25 فروردین) در دومین روز سفر «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا به تهران در محل اتاق بازرگانی،صنایع ومعادن ایران برگزار شد و «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و تعدادی دیگر از مقام های ارشد تجاری ایران و ایتالیا حضور داشتند.
رنتزی به همراه یك هیات بزرگ تجاری سه شنبه (24 فروردین) وارد تهران شد.
در نخستین روز سفر وی، هفت سند همكاری در زمینه های مختلف، تفاهمنامه همكاری صنعتی بین وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین چارچوب همكاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا امضا شد.
در نشست تجاری دو كشور نیز 12 قرارداد بین بخش خصوصی و دولتی دو كشور در محل اتاق ایران امضا شد.
«لیچا ماتیولی» معاون رئیس كمیته بین‌المللی كنفدراسیون صاحبان صنایع ایتالیا (كنفیندوستریا)، در نشست اقتصادی ایران و ایتالیا گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و ایتالیا پیش از تحریم های بین المللی هفت میلیارد و 200 میلیون یورو بود اما پس از تحریم ها به یك میلیارد و 700 میلیون یورو كاهش یافت كه می خواهیم این حجم بار دیگر افزایش پیدا كند و حتی بیش از مقدار پیشین شود.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 164 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 21:23

تولیدكنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپك (سازمان كشورهای صادركننده نفت) امروز (یكشنبه) درشهر دوحه قطر گردهم آمده اند تا تلاش كنند طرح فریز نفتی (حفظ سقف تولید نفت در سطح ژانویه 2016) را برای كاهش عرضه نفت و بهبود قیمت ها تصویب كنند.

به گزارش روز یكشنبه، توافق اولیه طرح فریز نفتی در ماه فوریه(بهمن-اسفند) 2016 بین كشورهای روسیه، عربستان، قطر و ونزوئلا حاصل شد. روسیه به عنوان بزرگترین تولیدكننده نفت غیرعضو اوپك و عربستان به عنوان بزرگترین تولیدكننده نفت عضو اوپك نقش اصلی را در عرضه بیش از تقاضای نفت به بازار و افت قیمت ها دارند. میزان اضافه عرضه نفت به بازار اكنون یك میلیون و 500 هزار بشكه در روز برآورد می شود.
عربستان سعودی از ماه ژوئن(خرداد-تیرماه) 2014 با هدف جلوگیری از سهم گیری نفت شیل (تولید نفت از ماسه های نفتی) از بازار جهانی نفت، افزایش تولید نفت را بدون هیچ اجماعی با دیگر تولیدكنندگان هم گروه خود آغاز كرد و با این اقدام قیمت های نفت را از 115 دلار در ماه ژوئن 2014 به 76 دلار در هر بشكه در ماه نوامبر همان سال كاهش داد.
روند نزولی قیمت ها در سال 2015 تداوم یافت و قیمت هر بشكه نفت به سطح 30 دلار نیز سقوط كرد. اعلام توافق اولیه طرح فریز نفتی در ماه فوریه سال جاری میلادی، قیمت های نفت را 30 درصد بالا برد. قیمت های نفت در آستانه نشست دوحه به دامنه 40 تا 43 دلار رسید. مازاد عرضه نفت خام در بازارها موجب كاهش 70 درصدی قیمت آن از اواسط سال 2014 تاكنون شده است.
محمد السعده وزیر انرژی قطر در دعوتنامه شركت كشورهای تولیدكننده نفت در نشست دوحه نوشت: كشورهای نفتی باید برای یك اقتصاد جهانی سالم‌تر بازار را متعادل كنند زیرا در حال حاضر كسی از قیمت‌های پایین نفت نفع نمی‌برد.
صالح خبری وزیر انرژی الجزایر نیز درباره نشست دوحه گفته بود، هر كشوری مشغولیت ها و دلایلی دارد كه باید با هم آن را بررسی كنیم و امیدواریم به اجماعی برسیم كه مناسب همه باشد.
برخی خبرها، نشست دوحه را تلاشی برای نزدیك شدن مواضع كشورهای تولیدكننده و كاهش اختلافات دانسته و تاكید كرده بودند نشست دوحه با رسیدن به راه حلی، كاهش تولید و امكان بهبود تدریجی قیمت نفت را فراهم می كند.

** موضع ایران
بیژن زنگنه وزیر نفت با حمایت از طرح تثبیت تولید نفت (فریز نفتی) و برگزاری نشست دوحه گفته، ایران تحت هیچ شرایطی نمی تواند از حق و سهم تاریخی خود از بازارهای جهانی نفت خام صرفنظر كند.
وی افزود: طرح فریز یا منجمد كردن تولید نفت خام در سطح ماه ژانویه ٢٠١٦، در نشست چهارجانبه وزیران نفت و انرژی روسیه، ونزوئلا، قطر و عربستان ماه فوریه(بهمن-اسفند) امسال در دوحه مطرح شد؛ در این نشست تصمیم گرفته شد برای سامان دادن بازار و برای اینكه نبود تعادل میان عرضه و تقاضا از میان رود (هم اكنون بیش از ٢ میلیون بشكه مازاد نفت در بازار وجود دارد) تولید نفت در سطح ماه ژانویه ٢٠١٦ تثبیت شود.
وزیر نفت ضمن حمایت جمهوری اسلامی ایران از این طرح با بیان اینكه چند نكته مهم در این ایده وجود دارد، همكاری جدی كشورهای عضو و غیرعضو سازمان كشورهای صادركننده نفت (اوپك) را یكی از این نكته ها دانست و تصریح كرد: در این طرح برای نخستین بار یك همكاری جدی، موثر و سازنده میان تولیدكنندگان اوپك و بخشی از تولیدكنندگان غیر عضو این سازمان به وجود آمده است.
وی ادامه داد: روسیه، بزرگترین تولیدكننده نفت دنیا و یكی از تولیدكنندگان بزرگ غیر عضو اوپك پیش از این حاضر نبود با اوپكی ها همكاری كند و این آغاز همكاری مناسبی است؛ به تبعیت مسكو برخی كشورهای دیگر غیر عضو اوپك نیز حاضر شدند با اعضای اوپك همكاری كنند.
زنگنه دیگر نكته مهم این طرح را این موضوع دانست: «با كاهش قیمت نفت عده ای از اعضای اوپك اعتقاد داشتند كه باید بازار را به حال خود رها كرد و این سازمان نباید درباره قیمت تصمیم بگیرد، اما هم اكنون اعضا به این نتیجه رسیدند كه باید برای بهبود وضع بازار اقدامی كرد كه این تصمیم گیری جای خوشامد دارد.»
وزیر نفت با تاكید بر این كه ایران از طرح فریز نفتی حمایت می كند، اما آن را كافی نمی داند، یادآور شد: ما به اعضای اوپك و برخی كشورهای غیر عضو اوپك همچون روسیه كه با ما در ارتباط بودند گفتیم كه باید واقعیت بازگشت نفت ایران را به بازار درك كنند زیرا اگر ایران بخواهد تولید نفت را در سطح ماه ژانویه تثبیت كند بدان معناست كه هیچ اتفاقی در رفع تحریم های این كشور نیفتاده است.
وی بزرگترین خواسته ملت و دولت را اجرای برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) و رفع تحریمها دانست و با بیان اینكه مهمترین تحریم علیه ایران، تحریم نفت بود، اظهار كرد: در دوران تحریم مقدار صادرات نفت ایران به یك میلیون بشكه در روز رسید، در حالی كه این رقم پیش از تحریمها 2 میلیون و ٣٠٠ تا ٢ میلیون و 400هزار بشكه در روز بود.
وزیر نفت با بیان اینكه ایران پیش از لغو تحریمها در نشست های متعدد با اعضای اوپك و همچنین نوشتن نامه، بازگشت نفت ایران را به بازار یادآورشده بود و اعضای اوپك نیز این موضوع را منظور كردند، افزود: اعضای اوپك نیز به طور عمومی با بازگشت ایران به بازار نفت برخورد مثبتی داشتند.
زنگنه، بازگشت به بازار نفت را حق ایران دانست و یادآورشد: ایران نقشی در نامتعادل كردن بازار نداشته و زمانی كه بازار نامتعادل شده و عرضه بیش از تقاضا بوده، ایران حداقل تولید تاریخی خود را داشته است.
وی تصریح كرد: انصاف و منطقی نیست و كسی هم نمی تواند از ایران چنین انتظاری داشته باشد كه تحریمی خودخواسته بر خود تحمیل و با دست خود، خودش را تحریم كند.
وزیر نفت بار دیگر ضمن حمایت از برگزاری نشست دوحه درباره حضور نماینده ایران در این نشست گفت: ما به این نتیجه رسیدیم كه نشست دوحه برای كسانی است كه می خواهند طرح فریز نفتی را امضا كنند و اگر می خواستیم نماینده ای از ایران در این نشست حضور داشته باشد برای این بود كه حمایت خود را از این طرح نشان دهیم ، اما از آن جا كه قرار نیست ایران این طرح را امضا كند، بنابراین ضرورتی برای حضور نماینده ایران در این نشست وجود ندارد.
وی تاكید كرد، تحت هیچ شرایطی نمی توانیم از حق و سهم تاریخی خود از بازار نفت صرف نظر كنیم.
به گزارش ایرنا، كشورهای قطر، ونزوئلا و روسیه در هفته های پایانی سال 1394 رایزنی هایی را با ایران برای شركت در طرح فریز نفتی انجام دادند، اما بیژن زنگنه وزیر نفت ایران به صراحت مواضع كشورمان را اعلام كرد و گفت كه ایران نقشی در مازاد عرضه نفت به بازار نداشته و در تلاش برای بازپس گیری سهم از دست رفته خود از بازار نفت در دوران تحریم هاست.
زنگنه بارها پیش از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) اعلام كرده بود كه ایران درصدد افزایش تولید نفت و بازگشت به سهم قبلی اش در بازار است. برجام در ژانویه 2016(د ی ماه 1394 ) اجرایی شد.
وزیر نفت ایران به دلیل برنامه های از پیش تعیین شده و با درك اكثریت اعضا كه ایران امضا كننده توافق آتی در نشست دوحه نخواهد بود، در این نشست حضور نیافت و برای موفقیت این نشست ابرازامیدواری كرد. حسین كاظم پوراردبیلی نماینده ایران درهیات عامل اوپك در نشست امروز دوحه حضور یافته است.
به گزارش منابع خبری، روسیه، عمان و نیجریه به طور رسمی، استثنا شدن ایران از اجرای طرح تثبیت تولید نفت را در ماه ژانویه گذشته تایید كردند اما برخی كشورهای عربی از تهران خواسته اند به این طرح بپیوندد.

** همگامی روسیه با اوپك
در دوره های مختلف افت بهای نفت در بازارهای جهانی، هیچگاه كشورهای مهم تولیدكننده نفت غیرعضو اوپك اعضای اوپك را برای ساماندهی بازار نفت به طور عملی همراهی نكرده اند.
اوپك همیشه در ساماندهی بازار نفت و بهبود قیمت ها تنها بود. اما اكنون روسیه به عنوان بزرگترین تولیدكننده نفت غیرعضو اوپك برای همكاری با اوپكی ها پاپیش گذاشته و خواهان كاهش اضافه عرضه نفت به بازار و اجرای طرح فریز نفتی شده است.
كارشناسان بازار نفت، پیشقدمی روسیه در این حركت را از آن جهت ارزیابی می كنند كه این كشور نگران افت بهای گاز در بازارهای جهانی است. زیرا گاز طبیعی براساس بهای نفت قیمت گذاری می شود و هر چه قیمت نفت در سراشیبی قرار گیرد، قیمت گاز نیز به تبع آن افت خواهد كرد و این مساله به اقتصاد روسیه كه بزرگترین صادركننده گاز دنیا به شمار می رود، ضریه سنگینی زده و این كشور با كسری بودجه مواجه شده است. روسیه روزانه بیش از 10 میلیون بشكه نفت تولید و بخش عمده آن را صادر می كند.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره نشست دوحه گفته بود، مسكو به همكاری و تعامل با كشورهای عضو اوپك برای تثبیت بازار جهانی نفت روی آورده است.
تحریم های اقتصادی تحمیل شده بر این كشور از سوی غرب به دلیل موضوع اوكراین نیز بر اقتصاد روسیه تاثیر منفی گذاشت. نرخ برابری روبل در مقابل دلار آمریكا بیش از 100 درصد كاهش یافته و این واحد پولی را به یكی از بی ثبات ترین ارزهای اروپایی در دوسال گذشته تبدیل كرده است.

** عقب نشینی عربستان
عربستان سعودی پس از اقدام یك جانبه به افزایش تولید نفت و پایین آوردن بهای نفت به منظور بیرون راندن تولیدكنندگان نفت شیل از بازار به درخواست اوپكی ها برای كاهش تولید نفت و بهبود قیمت ها وقعی ننهاد. اما اكنون برای نخستین بار با كسری بودجه مواجه شده و در جست وجوی راهی برای كاهش مخارج و رهایی از وابستگی به نفت است.
براساس آمار منتشر شده، به دلیل كاهش بهای نفت، ذخایر ارزی تولیدكنندگان نفت جهان كاهش یافته و حدود نیمی از آن مربوط به عربستان سعودی است كه به 138 میلیارد دلار یا 23 درصد از كل ذخایر این كشور می رسد. پس از آن كشورهای روسیه، الجزایر، لیبی و نیجریه هستند.
عربستان در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی 38.1 میلیارد دلار از ذخایر خود را هزینه كرده كه بزرگترین كاهش سه ماهه از سال 1962 است. این كشور تا پیش از برگزاری این نشست همواره اعلام می كرد اگر ایران به طرح فریز نفتی نپیوندد دراین طرح شركت نخواهد كرد. اما با اعلام مواضع صریح وزیر نفت ایران، عربستان به عنوان برهم زننده اصلی بازار نفت از موضع خود عقب نشینی كرد و رسانه ها خبر دادند این كشور برای محدود كردن عرضه نفت با روسیه به توافق رسیده است.
عرضه اضافی نفت به بازار سبب شد ذخیره سازی نفت جهان در سال 2015 میلادی از مرز سه میلیارد بشكه فراتر رود. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می كند در نیمه نخست سال جاری میلادی نیز روزانه شاهد افزایش یك و نیم میلیون بشكه ای ذخیره سازی نفت جهان باشیم.
آژانس بین المللی انرژی برآورد خود از رشد تقاضای جهانی نفت خام را برای سال جاری میلادی اندكی كاهش داد و به یك میلیون و 160 هزار بشكه در روز رساند. این نهاد مطالعاتی انرژی وابسته به كشورهای مصرف كننده اصلی نفت دردنیا با اشاره به كند شدن رشد تقاضای نفت در آمریكا، اروپا و چین اعلام كرد: ممكن است هند در زمینه برخورداری از بیشترین رشد تقاضای نفت جهان، جایگاه چین را تصاحب كند.
آژانس بین المللی انرژی همچنین پیش بینی كرده است عرضه نفت از سوی كشورهای غیر عضو اوپك در سال جاری میلادی ٧٠٠ هزار بشكه در روز كاهش یابد.

** پیش بینی نتایج نشست
گمانه زنی های بسیاری درباره نشست دوحه شده است؛ برخی معتقدند این نشست بدون هیچ نتیجه و تصویب طرحی به پایان خواهد رسید. برخی نیز معتقدند این نشست به دلیل تاثیرنامطلوب كاهش بهای نفت بر اقتصاد كشورهای تولیدكننده نفت عضو و غیرعضو اوپك، طرح فریز نفتی تصویب خواهد شد.
خبرگزاری رویترز در گزارشی به پیش بینی آژانس بین المللی انرژی اشاره كرده كه «توافق تولیدكنندگان نفت در دوحه قطر، تاثیری چشمگیر بر بازار نفت نخواهد داشت. توافق تولیدكنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپك برای محدود كردن عرضه، تاثیری اندك بر بازارهای جهانی خواهد داشت و تعادل بازارهای جهانی نفت پیش از سال ٢٠١٧ میلادی محقق نمی شود.»
«انس صالح» وزیر نفت كویت نیز معتقد است، در صورت هماهنگی میان كشورهای صادر كننده نفت در داخل و خارج اوپك در نشست دوحه، شاهد ثبات قیمت ها در بازار جهانی نفت خواهیم بود.
وی گفته بود، رسیدن به یك اجماع و موضع گیری مثبت، می تواند به ثبات قیمتها كمك فراوانی كند. كویت چهارمین تولیدكننده بزرگ نفت اوپك محسوب می شود و روزانه سه میلیون بشكه نفت صادر می كند.
«علی النعیمی» وزیر نفت عربستان سعودی، طرح فریز نفتی را در رسیدن دوباره بازار نفت به تعادل موثر می داند.
یك تاجر نفت به رویترز گفته است، احتمال می رود نشست دوحه نتیجه ای نداشته باشد مگر اینكه شركت كنندگان همه را غافلگیر كنند و به یك تصمیم موثر برسند.
قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه بازار لندن 74 سنت نسبت به روز قبل از آن كاهش یافت و به 43 دلار و 10 سنت رسید، در حالی كه نفت خام آمریكا در بازار نیویورك به بهای 40 دلار و 36 سنت معامله شد و كاهش قیمت یك دلار و 14 سنتی را نسبت به روز پیش از آن تجربه كرد.
«دومینیك كریچلا» تحلیلگر موسسه مدیریت انرژی در نیویورك نیز بعید می داند نتیجه این نشست، كاهش تولید نفت باشد.
بازار نفت در انتظار نتایج نشست امروز دوحه است كه شاید نخستین تجربه تاریخی همكاری تولیدكنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپك برای ساماندهی بازار و دفاع از بهبود قیمت ها باشد.
در نشست امروز دوحه كه اعضای اوپك شامل ایران، قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، اندونزی، الجزایر، نیجریه، ونزوئلا، كویت، اكوادور، عراق، آنگولا (بدون حضور لیبی) و برخی تولیدكنندگان دیگر شامل برزیل، مكزیك، روسیه، قزاقستان و ترینیدادتوباگو شركت می كنند، ریاض و مسكو نقش اصلی را در توفیق یا شكست خواهند داشت. تصویب طرح فریز نفتی، رشد ناگهانی قیمت های نفت را سبب نخواهد شد اما امید می رود از افت بیشتر جلوگیری كرده و روند بهبود قیمت ها را ادامه دار كند.
شكست طرح نیز به بازار این علامت را می دهد كه اضافه عرضه وجود خواهد داشت و بدنبال آن با بالارفتن سطح ذخیره سازی های نفت، فشار بیشتری بر قیمت ها وارد خواهد آمد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 21:23

وزیر كشور با بیان این كه پیشبرد اقتصاد مقاومتی نیازمند شناخت ظرفیتهای داخلی و رفع موانع اداری است گفت: پیشبرد اقتصاد مقاومتی نیاز به تلاش و مداومت بیشتر و خارج از روال عادی و رفع موانع بوروكراسی (دیوان سالاری) دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در نشست شورای مشورتی اقتصاد مقاومتی كه در وزارت كشور برگزار شد، افزود: مهمترین موضوع امسال كه دولت پیگیری خواهد كرد بحث اقتصاد مقاومتی است و نگاه رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان در پیام نوروزی امسال و سخنرانی ابتدای سال در مشهد مقدس حاكی از اهمیت فوق العاده موضوع است و توقعات ایشان در اجرای اقتصاد مقاومتی باید برآورده شود.
وزیر كشور واگذاری اختیارات به استانها، رفع موانع اداری و ایجاد الگوی اقتصاد مقاومتی در استانهای كشور را بسیار مهم توصیف كرد و افزود: ظرفیتهای موجود در بعد شرایط طبیعی استانها، مدیریت كارآمد و مزیت های استانها می تواند در اجرای اقتصاد مقاومتی با محوریت مردمی كردن كارها بسیار موثر باشد.
حمانی فضلی همچنین بر لزوم مدیریت چالاك برای اجرای طرح های ملی در استانهای مستعد كشور و استفاده مطلوب از ظرفیت های قانونی تاكید كرد.
در این جلسه فروزان مهر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت كشور و اعضای شورا، نقطه نظرات و پیشنهادات كارشناسی خود را برای اجرای دقیق طرح های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در استانها مطرح كردند و مقرر شد در جلسه آتی شورای اقتصاد مقاومتی مباحث مربوط به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استانها پیگیری شود.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 192 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 19:40

استاندار استان ایسیكول قرقیزستان و هیات تجاری و اقتصادی این استان عصر چهارشنبه از چند واحد بزرگ صنعتی شهرستان سوادكوه در مازندران بازدید كردند.

' آكی یف ' به همراه هیات تجاری و اقتصادی هشت نفره صبح امروز سفر سه روزه خود به مازندران را از شهرستان سوادكوه در این استان شروع كرد.
این گروه تجاری و اقتصادی در نخستین روز از سفر خود به مازندران از شركت فولاد بهمن ،گل وگیاه اوجی آباد و كشتارگاه صنعتی مرغ پرستو در شهرستان سوادكوه دیدن كردند.
نشست با بازرگانان و تجار، بازدید از مركز جامع سرطان ساری ، مركز ناباروری زنان ، ماشین سازی بادله و مجتمع خوراك دام و طیور برنامه دومین روز سفر این هیات تجاری قرقیزی اعلام شده است.
سفر سه روزه هیات تجاری قرقیزستانی روز جمعه پس از نشست با استاندار مازندران و مدیران اقتصادی استان و انعقاد چند تفاهمنامه همكاری به پایان خواهد رسید.
این دومین سفر هیات تجاری قرقیزستان به مازندران است كه در دولت تدبیر و امید و به دعوت استاندار این استان انجام می شود.
استاندار مازندران آبان ماه سال 93 به همراه هیات تجاری این استان به ایسیكول قرقیزستان سفر و 9 قرارداد همكاری را در آن سفر امضاء كر.
میزان مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران با قرقیزستان در سال 93 حدود 45 میلیون دلار بود كه 41 میلیون دلار آن صادرات ایران به آن كشور و چهار میلیون دلار نیز واردات به كشورمان بود.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 19:40

رئیس راه آهن ایتالیا در دیدار با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همكاری و مشاركت خود را با راه آهن ایران در راستای برگزاری دوره های آموزشی و قطارهای سریع السیر اعلام كرد.

به گزارش تجارت آنلاین  به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «ماتزون چینی» رئیس راه آهن ایتالیا به همراه هیاتی با مدیر عامل شركت راه آهن كشورمان دیدار و گفت وگو كرد.
بنابر این گزارش؛ طی این دیدار «محسن پور سید آقایی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شركت راه آهن ضمن معرفی راه آهن و پروژه های ریلی، اهمیت هر كدام از آنها را بازگو كرد.
در این جلسه از پروژه های مهمی چون خطوط سریع السیر محور قم – اراك و تهران – همدان یاد شد كه به عنوان پروژه های مهم در كشور، می توانند استفاده از خطوط سریع السیر را توسعه دهند.
این گزارش می افزاید؛ مدیر عامل شركت راه آهن با بیان اینكه ترانزیت و توسعه آن در كشور از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است، همكاری خود را با راه آهن ایتالیا در همه بخش های ریلی اعلام كرد و در مقابل، هیات راه آهن ایتالیا اعلام آمادگی كردند كه در همه زمینه ها به خصوص برگزاری دوره های آموزشی فنی با راه آهن ایران همكاری می كنند.
همچنین رئیس راه آهن ایتالیا اعلام داشت كه در زمینه پرداخت وام های آسان با بهره پایین و همچنین قطارهای سریع السیر با ایران همكاری خواهد كرد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 19:40

«مارتین ون‌دن‌برگ(Martin van den Berg)» معاون وزیر امور خارجه هلند با محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران دیدار و در بیش از 10 زمینه یادداشت تفاهم همكاری اقتصادی امضا كردند.

به گزارش سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران، در این دیدار طرفین آخرین وضعیت همكاری های اقتصادی مشترك را بررسی كردند و طرف هلندی با اشاره به ظرفیت و فرصت های سرمایه گذاری موجود در ایران به گسترش همكاری های دو جانبه تاكید كرد.
بر اساس این گزارش، مهمترین بخش های مطرح شده در این یادداشت تفاهم برای گسترش همكاری های دوجانبه می توان به «انرژی، همكاری های مالی، بانكی و بیمه، نهایی كردن موافقت نامه های اقتصادی، همكاری های حمل ونقل از جمله توسعه فرودگاه و بندری، مدیریت منابع آب كشاورزی، بهداشت و تبادل تجربیات و اطلاعات در حوزه های مختلف» اشاره كرد.
این مقام هلندی همچنین در دیدار با لی‌الله افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه تجارت، بر عزم دولت كشورش برای برقراری روابط تجاری با ایران تاكید كرد و افزود: گام نخست ما تلاش برای ایجاد ارتباط مستقیم و مفید بانك‌های هلندی با بانك‌های ایرانی است تا از این مسیر روابط تجاری در بخش‌های دیگر تسهیل شود.
وی خاطرنشان كرد: ما به گسترش تجارت با ایران علاقه‌مندیم اما رفع موانع و مشكلات تجاری زمان‌بر و نیازمند صبر است.
معاون وزیر امور خارجه هلند تاكید كرد: ما آمادگی داریم كه در بخش زیرساخت‌های ایران سرمایه‌گذاری مشترك انجام دهیم و با همكاری بنگاه‌های ایرانی تولید مشترك داشته باشیم.
به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، سال 94 حجم تجارت ایران و هلند 650 میلیون دلار بود كه بیش از 600 میلیون دلار آن را واردات ایران از هلند و 40 میلیون دلار آن را صادرات ایران به هلند تشكیل می‌داد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 14:33

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به نامگذاری امسال از طرف رهبر معظم انقلاب به نام 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' دولت تصمیم دارد قدم های موثری برای رفع مشكلات واحدهای تولیدی بردارد و زمینه را برای افزایش توسعه و اشتغال فراهم كند.

علی طیب نیا در جمع خبرنگاران کرمان افزود: با توجه به ظرفیت‌های گسترده استان كرمان در زمینه های كشاورزی، صنعتی و معدنی، هدف از سفر این است كه از نزدیك با مشكلات واحدهای تولیدی استان آشنا شویم و همچنین بتوانیم با یك برنامه مشخص از ظرفیت‌های مالیاتی، گمركی و بانكی استان در جهت رشد هرچه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی استفاده كنیم.
وی گفت: استان كرمان با توجه به قابلیت های فراوانی كه در حوزه كشاورزی، صنعتی و معدنی دارد می تواند نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد و جزء استان‌هایی است كه بخش خصوصی فعال و موثری دارد.
وی بیان كرد: وجود استاندار آشنا به مسائل اقتصادی و حضور فعال نمایندگان استان كرمان در مجلس شورای اسلامی باعث شده است كه مجموعه توانمندی برای رشد اقتصادی و فعالیت های توسعه‌‌ای مهیا شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در فرودگاه بین المللی كرمان مورد استقبال علیرضا رزم حسینی استاندار كرمان، جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان قرار گرفت.
افتتاح كارخانه فولاد بردسیر، شركت در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و بازدید از كارخانجات خودروسازی بم از برنامه های سفر دو روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان كرمان است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 14:33

معاون امور دولت، مجلس و استان هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در برنامه ششم توسعه، سهم درآمدي پست 10 برابر در نظر گرفته شده است.

به گزارش شركت پست جمهوري اسلامي ايران، «مرتضي براري» چهارشنبه در همايش «اقتصاد مقاومتي در پست» افزود: طبق استانداردهاي جهاني پست بايد رشد 20 برابري درآمد داشته باشد.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: پست ايران بايد با تغيير كسب و كار خود و حركت به سوي بازرگاني الكترونيك بين شركت ها (B2B) و رابطه تجاري با مصرف كننده (B2C) و توسعه خدمات تجارت الكترونيك و پست لجستيك فعاليت خود را توسعه دهد.
وي ادامه داد: در كشورهاي پيشرفته بازرگاني هاي مالي به دست اپراتورهاي پستي انجام مي شود و ورودي و خروجي شركت هاي بزرگ در دستان پست است.
براري تاكيد كرد ظرفيت بازار پستي مي تواند 20 برابر شود و با توسعه كسب و كار و ايجاد فرصت هاي شغلي براي جوانان اندازه بازار را بزرگ كرد.
وي گفت: تنوع بخشي خدمات، شناسايي بهينه نياز مشتريان، خلاقيت در ارائه سرويس و بهينه سازي هزينه مهمترين روندهاي داخلي صنعت پست به شمار مي رود.
معاون وزير و فناوري اطلاعات تغيير شرايط اقتصادي، گسترش استفاده از اينترنت و تلفن همراه و توسعه تجارت الكترونيك را به عنوان روندهاي بيروني تاثيرگذار بر پست برشمرد و اضافه كرد: اين سه مهم زمينه توليد ثروت را براي پست فراهم كرده است.
 چهاردهم فروردين ماه «حسين مهري» مديرعامل شركت پست جمهوري اسلامي ايران، گفت: پست سال 1395 را بدون هيچ گونه بدهي آغاز كرد و اين روند را ادامه مي دهد.
وي بيست و چهارم آذرماه پارسال نيز از رشد 25 درصدي شمار شركت هاي همكار با اين شركت در امر تجارت الكترونيكي نسبت به سال 1394 خبر داده بود.
رئيس جمهوري اسلامي ايران بيست و هفتم دي ماه پارسال در صحن علني مجلس شوراي اسلامي لوايح بودجه 1395 و ششمين برنامه پنج ساله توسعه را تقديم كرد.
به دليل كامل نشدن بررسي بودجه و همچنين برنامه ششم توسعه در مجلس شوراي اسلامي در سال 1394، تصويب اين دو سند اقتصادي به امسال افتاد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 14:33

وزیر نفت از رشد 19 برابری ارزش تولید محصولات پتروشیمی از سال 1376 تاكنون و افزایش 25 درصدی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا پایان امسال خبر داد.

«بیژن زنگنه» عصر چهارشنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: با بهره برداری از واحدهای جدید، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی كشور تا پایان امسال 20 تا 25 درصد افزایش می یابد.
به گفته وی، توسعه اصلی صنعت پتروشیمی در دولت اصلاحات انجام شد.
زنگنه گفت: ارزش تولید محصولات پتروشیمی در سال 1376 مبلغ یك میلیارد دلار بود كه اكنون به 20 میلیارد دلار در سال رسیده است.
وزیر نفت افزود: تا سال 1400 ارزش تولید محصولات پتروشیمی به 40 میلیارد دلار در سال می رسد.
وی تحقق این هدف را نیازمند 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری دانست و اضافه كرد: برای افزایش ظرفیت تولید باید خوراك واحدهای پتروشیمی با قیمت مناسب تامین شود.
زنگنه به راه اندازی طرح های جدید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال اشاره كرد و گفت: واحد جدید پتروشیمی مرودشت، پتروشیمی كاوه، پتروشیمی مروارید، فاز دوم پتروشیمی كاویان، واحدهای پروپیلن پتروشیمی های كردستان، مهاباد و لرستان، پتروشیمی تخت جمشید و واحد پلی استایرن پتروشیمی انتخاب تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی اضافه كرد: با راه اندازی این طرح ها پیش بینی می شود ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی كشور 20 تا 25 درصد افزایش یابد.
وزیر نفت اضافه كرد: با آغاز تولید اتان در فازهای 15، 16 و 17 پارس جنوبی بیش از یك میلیون تن تا پایان امسال به ظرفیت تولید اتان كشور افزوده می شود.
وی افزود: 6 قطب جدید در كشور برای تولید پروپیلن ایجاد می شود كه در واحدهای پایین دستی كاربرد دارد.
زنگنه به واگذاری طرح های تازه به بخش خصوصی و شبه دولتی اشاره كرد و گفت: برخی طرح ها مانند پالایشگاه های بیدبلند، ان.جی.ال3100، ان.جی.ال3200 و ان.جی.ال3700 كه خوراك برای واحدهای پایین دستی پتروشیمی را تولید می كنند، واگذار می شود.
وی ادامه داد: از نظر تامین خوراك گاز برای واحدهای پتروشیمی و تولید اتان و گاز مایع (ال.پی.جی) كه در صنعت پتروشیمی كاربرد دارد مشكلی نداریم.
زنگنه بر نیاز صنعت پتروشیمی به سرمایه تاكید كرد و گفت: منابع داخلی و خارجی گسترده ای برای توسعه این صنعت نیاز است و براین اساس منابع خارجی به شیوه فاینانس و سرمایه گذاری مستقیم باید جذب شوند.
وزیر نفت از شركت های خارجی برای سرمایه گذاری در واحدهای میان دستی و پایین دستی صنعت پتروشیمی دعوت به همكاری كرد.
وی ادامه داد: شركت ملی صنایع پتروشیمی در شیوه تازه ایفای وظایف خود، به وظیفه رگولاتوری (تنظیم بخشی) می پردازد و تلاش می كند واحدهای پتروشیمی با یكدیگر هماهنگ شوند و اقدام های مخرب علیه یكدیگر انجام ندهند.
زنگنه ادامه داد: برنامه دیگر ما تقویت و بزرگ كردن بازیگران ایرانی صنعت پتروشیمی است؛ زیرا در عرصه بین الملل بازیگران بزرگ صنعت پتروشیمی در حال شكل گیری اند و ما نیز باید تلاش كنیم بویژه در عرصه بازاریابی این شیوه را دنبال كنیم.
وی اضافه كرد: یكی از بهترین برنامه ها برای اقتصاد مقاومتی كاهش خام فروشی و توسعه واحدهای پایین دستی و پتروشیمی است.
ظرفیت كنونی تولید محصولات پتروشیمی كشور بیش از 60 میلیون تن در سال است.
دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست عصر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به كار كرد.
در این دوره از نمایشگاه بین المللی ایران پلاس 400 شركت داخلی و 500 شركت از 25 كشور دیگر حضور دارند.
آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، استرالیا، آفریقای جنوبی، بلاروس، روسیه، تركیه، ارمنستان، چین، هند و عراق در این نمایشگاه بین المللی شركت كرده اند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 179 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 22:26

مديرعامل آژانس تجارت ايتاليا (Italian Trade Agency)، اعطاي چهار ميليارد يورو خط اعتباري و تضمين صادرات به ايران را از مهمترين دستاوردهاي سفر هيات ايتاليايي به تهران عنوان كرد.

«روبرتو لونگو» در حاشيه نشست تجاري ايران و ايتاليا به ايرنا گفت: اين دستاورد، پيشرفت بزرگي است كه تامين مالي پروژه هاي بزرگ زيرساختي مانند راه آهن و بزرگراه را امكان پذير مي كند و مي تواند ازسرگيري تجارت ايران با ايتاليا و حتي اروپا را سبب شود.
لونگو تاكيد كرد اين توافق مي تواند دستاورد مهمي براي ايران پس از اجراي برجام در ژانويه (دي ماه گذشته) باشد.
شامگاه بيست و ششم دي ماه با انتشار گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره انجام تعهدات هسته اي ايران در برنامه جامع اقدام مشترك (برجام)، اجراي تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) يعني روند لغو تحريم هاي هسته اي غرب عليه تهران آغاز شد.
مديرعامل آژانس تجارت ايتاليا تاكيد كرد ايران با توافق هاي خود در دوران پسابرجام مي تواند چرخ توسعه پروژه ها را به حركت در آورد.
نشست تجاري ايران و ايتاليا صبح چهارشنبه با حضور «متئو رنتزي» نخست وزير ايتاليا و «محمدرضا نعمت زاده» وزير صنعت، معدن و تجارت جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
رنتزي به همراه يك هيات بزرگ تجاري ديروز (سه شنبه) وارد تهران شد.
در نخستين روز سفر وي هفت سند همكاري در زمينه هاي مختلف، تفاهمنامه همكاري صنعتي بين وزارت نيرو جمهوري اسلامي ايران و وزارت توسعه اقتصادي ايتاليا و همچنين چارچوب همكاري راه آهن جمهوري اسلامي ايران و راه آهن دولتي ايتاليا امضا شد.
بيست و پنجم فروردين ماه «ليچا ماتيولي» معاون رئيس كميته بين‌المللي كنفدراسيون صاحبان صنايع ايتاليا (كنفيندوستريا)، در نشست اقتصادي ايران و ايتاليا گفت: حجم مبادلات تجاري ايران و ايتاليا پيش از تحريم هاي بين المللي هفت ميليارد و 200 ميليون يورو بود اما پس از تحريم ها به يك ميليارد و 700 ميليون يورو كاهش يافت كه مي خواهيم اين حجم بار ديگر افزايش پيدا كند و حتي بيش از مقدار پيشين شود.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 204 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 22:26

وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخوردار نبودن از فناوری روز جهان را مهمترین مشكل صنایع میان دستی خوراك پتروشیمی های كشور برشمرد و گفت: امیدوارم با برنامه ریزی انجام شده در فضای پسابرجام، در سه سال آینده این كمبودها برطرف شود.

«محمدرضا نعمت زاده» عصر چهارشنبه در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه «ایران پلاست» در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، افزود: افزون بر هشت هزار واحد تولیدی در بخش پلیمر در كشور فعالند كه از نظر كمی كافی به نظر می رسد.
وی گفت: این واحدها در زمینه توسعه، طراحی، مهندسی، تست و آزمون ها، تشكیل آزمایشگاه های مرجع و به كارگیری هنرهای طراحی و زیبایی شناسی در ارائه محصولات، كمبودهایی دارند كه به دنبال رفع و برطرف كردن آنها هستیم.
وزیر صنعت، تجمیع شركت های كوچك باهدف تشكیل شركت های بزرگتر برای رفع مشكلات تامین مالی و بازاریابی محصولات آنها را الزامی دانست و گفت: این وزارتخانه در تلاش است تا با عملی كردن برنامه ها خود، به رشد كمی و كیفی این شركت ها كمك كرده و به توانمندی های آنها بیفزاید.
نعمت زاده تصریح كرد: امروز بیشتریت كمبودها در عرصه صنایع میان دست پتروشیمی ها در زمینه خوراك پتروشیمی هاست وجود دارد كه از فناوری های روز جهان برخورد نیستند.
 دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست عصر امروز (چهارشنبه) با حضور 900 شركت داخلی و خارجی از 25 كشور جهان آغاز به كار كرد.
در این دوره از نمایشگاه، 400 شركت داخلی و 500 شركت از 25 كشور دیگر حضور دارند. نمایندگانی از 13 كشور اروپایی، 10 كشور آسیایی، یك كشور آفریقایی و یك كشور از منطقه اقیانوسیه برای شركت در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاس به تهران آمده اند.
كشورهایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، استرالیا، آفریقای جنوبی، بلاروس، روسیه، تركیه، ارمنستان، چین، هند و عراق در این نمایشگاه بین المللی شركت كرده اند.
افزون بر معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، وزیر نفت و مقام های بلندپایه وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین گشایش نمایشگاه حضور دارند.
دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از بیست و پنجم تا بیست و نهم فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 22:26

شركت « انل ترید » ایتالیا در تهران با امضای تفاهمنامه ای، تمایل خود را برای دریافت ال ان جی (گاز طبیعی مایع شده) از ایران اعلام كرد.

مدیران شركت « انل ترید » ایتالیا و شركت ملی صادرات گاز ایران، امروز (سه شنبه ) در جریان سفر « متئو رنتزی » نخست وزیر ایتالیا به ایران تفاهمنامه ای را امضا كردند كه با نهایی شدن آن، ایتالیا به مشتری گاز و ال ان جی ایران تبدیل می شود.
ایران كه تاكنون به دلیل تحریم قادر نبوده وارد بازار ال ان جی شود، قصد دارد از طریق شركت های معتبر بین المللی ورود به بازارهای جدید گاز را تجربه كند.
خبرنگارایرنا می افزاید، محدودیت انتقال گاز از طریق خط لوله، بخشی از صادرات گاز ایران به مناطق دوردست باید به صورت ال.ان.جی انجام شود كه تحقق آن نیاز به ایجاد زیرساخت ها و تامین تجهیزات مورد نیاز دارد.
روند احداث پروژه های مزبور به دلیل تحریم، كند و متوقف شده بود، اما اهمیت LNG موجب آن می شود كه كشورمان نقش آفرینی بیشتر در بازار تجارت جهانی گاز به دست آورد .
رفع تحریم ها فرصتی را برای ورود ایران به بازار یاد شده فراهم سازد و تاكنون تفاهمنامه هایی با برخی كشورها امضا شده كه تازه ترین آنها مربوط به ایتالیاست.
به گزارش وزارت نفت، علیرضا كاملی مدیرعامل شركت ملی صادرات گاز ایران درباره امضای قرارداد با شركت ایتالیایی در بخش ال ان جی گفت: تفاهمنامه شركت ملی صادرات گاز ایران و شركت انل ترید ایتالیا در حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و متئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا امضا شد.
وی اظهار داشت :امضای یادداشت تفاهم با شركت «انل ترید» ایتالیا حاصل چندین ماه مذاكره با این شركت است و بررسی فرصت های عرضه بلند مدت، تبادل اطلاعات و همكاری در زمینه بازار گاز و ال ان جی و بهره برداری از امكانات دوره های آموزشی بین دو كشور را شامل می شود .
مدیرعامل شركت ملی صادرات گاز ایران درباره این كه آیا ایران می تواند در بلندمدت به این كشور اروپایی گاز مایع فشرده صادر كند، گفت: اجرای پروژهای ال ان جی می تواند زمینه ورود كشورمان را به این عرصه فراهم سازد.
به گفته كاملی، اجرای پروژه های ال ان جی موجب می شود تا شركت انل بعنوان یك شركت علاقه مند به خرید این گاز در كنار ایران حاضر شود.
 ال ان جی بیش از 30 درصد تجارت گاز دنیا را به خود اختصاص داده و این صنعت پیوسته در حال گسترش است .
بر اساس گزارش ها، تاكنون سه پروژه پرشین، ایران و پارس LNG در ایران تعریف شده كه به دلیل تحریم، دو پروژه پارس و پرشین LNG متوقف است.
مسئولان شركت ملی صادرات گاز اعلام كرده اند، روند تكمیل پروژه ایران ال جی كه بیش از ٥٠ درصد پیشرفت دارد، با لغو تحریم ها، شتاب می گیرد.
تاسیسات ال ان جی، گاز در دمای منفی 162 در جه به گاز مایع تبدیل و فشرده می‌شود بطوری كه هر 600 واحد گاز به یك واحد ال ان جی تبدیل شده و امكان صادر كردن از طریق كشتی های مخصوص حمل ال ان جی را فراهم می سازد.
اكنون كشور قطر از غیبت ایران در تجارت ال ان جی، بهترین بهره برداری را كرده و گاز برداشتی از میدان مشترك پارس جنوبی (گنبد شمالی) را به LNG تبدیل و به مقصد كشورهای آسیایی، اروپایی و آمریكایی صادر می كند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 229 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 8:14

سخنگوی دولت گفت: حذف 24 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی در این شرایط عادلانه نیست و قطعا موجب اذیت بسیاری از مردم می شود.

به گزارش روز سه شنبه تجارت آنلاین  از خانه ملت، محمدباقر نوبخت در گفت و گویی افزود: حذف سه دهك جامعه از دریافت یارانه با مكانیزم كمیسیون تلفیق مجلس مشكل است و باید منتظر ایده نمایندگان در بخش مصارف (بخش هزینه لایحه بودجه 95)بود.
وی ادامه داد: آنچه دولت درخصوص موضوع هدفمندی یارانه تقدیم مجلس كرد این بود كه در بخش منابع 48 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی مدنظر باشد،.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور یادآور شد:در سال 94 هم همین عدد مطرح شده تا به عنوان مجموع منابع هدفمندی مورد تایید مجلس قرار بگیرد.
نوبخت خاطرنشان كرد: مدنظر دولت این بود كه مصارف منابع مذكور به نحوی باشد كه برای پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی خانوارها، بخش بهداشت ودرمان ،تولیدو اشتغال مورد استفاده قرار بگیرد.

**یارانه نقدی در معیشت بسیاری از خانوارهای موثر است
معاون رییس جمهوری افزود: دولت تلاش خواهد كرد در تدوین آئین نامه اجرایی دولت برای حذف دهك های ثروتمند از دریافت یارانه نقدی به نحوی عمل كند كه یارانه نقدی هیچ فرد نیازمندی حذف نشود.
نوبخت ادامه داد: یارانه نقدی در معیشت بسیاری از خانوارها نقش دارد و دولت این موضوع را در آئین نامه مذكور لحاظ می كند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور یادآور شد: ممكن است شخصی درآمد سالانه 35 میلیون تومانی داشته باشد اما بیش از این هزینه كند بطور مثال بیمار یا فرزند دانشگاهی داشته باشد یا همچنین مستاجر باشد یا اقساط وام مسكن پرداخت كند؛ بنابراین دولت این موضوعات را لحاظ خواهد كرد و اطمینان می دهیم كه به مردم ظلم نشود.
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در بخش درآمدی تبصره 14 لایحه بودجه سال 95 كل كشور كه مربوط به هدفمندی یارانه ها است، موافقت كردند كه سه دهك بالای جامعه از دریافت یارانه حذف شوند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 8:14